Kullanıcı Adı Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

 

Sayfa: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 : 24 Ocak 2016, 18:42:19 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
güzel bilgiler Mehmet  okey
Sagol Kazım Abi

 92 
 : 24 Ocak 2016, 13:13:19 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Automatic Terminal Information Service ya da ATIS
genellikle kalabalık meydanlarda, ilgili otorite tarafından hazırlanıp kaydedilmiş ve sürekli olarak
döngü olarak yayınlanan mesajlardır. ATIS yayını, o meydan ile ilgili hava
durumunu, hangi pist veya pistlerin kullanıldığını, ne türlü yaklaşmaların
mümkün olduğunu, NOTAMları ve pilot için gerekli olan diğer bilgileri
kapsamaktadır.
Pilot ineceği meydanın ilgili hava trafik kontrolörüne bağlanmadan önce ATIS
yayını dinler ve hazırlığını buna göre yapar. Bu şekilde ilgili kontrolörün iş
yükünü de azaltmış olacaktır. ATIS kayıtları belirli aralıklarla değiştiği gibi, hava
durumunda meydana gelen ani ve önemli değişiklikler de ATIS için değişmesi
için yeterlidir.
Her ATIS mesajına A’dan başlayarak bir harf tahsis edilir. Her yeni ATIS mesajı
alfabenin sıradaki harfi ile adlandırılır. Böylece bir pilot hava trafik kontrol (ATC)
ünitesine elindeki mevcut ATIS kodunu (harfini) bildirdiğinde ATC pilotun sahip
olduğu bilgilerin güncel olduğunu anlar.

3. ATIS Mesajları ATIS mesajları, genel olarak geliş ve gidiş hakkındaki bilgileri içermekle
aşağıdaki listedeki bilgileri de içermelidir.
 Meydan adı
 Geliş ve/veya gidiş ATIS’i olduğunu belirten işaret
 ATIS tipi ( D-ATIS yani Digital Automatic Terminal Information Service )
 Kullanılan saat dilimi
 Kullanılan veya kullanılması beklenen yaklaşma prosedürü
 Aktif pist
 Pist üzerinde bilmemiz gereken önemli durumlar ( frenleme mesafesi gibi )
 Transition level  Anlık rüzgar bilgisi ( yönü ve şiddeti )
 Görüş bilgisi ve kullanılabilir olduğunda RVR ( Runway Visual Range )
 1500 mt. (5000 ft.) altındaki bulutlanmalar
 Hava sıcaklığı
 Çiğ noktası, sıcaklığı
 Altimetre
 Varsa büyük meteorolojik durumlar ile ilgili bilgi
 Wind shear ( Rüzgarın yönü ve şiddetinde meydana gelen ani değişiklikler )
 Ve bazı gerekli operasyonel bilgiler.


Metar Kodları

 LTBJ 221420Z 34014KT 300V010 9999 SCT030 15/03 Q1015 NOSIG

1. İlk 4 Harf Havalimanlarını ve havaalanlarını tanımlayabilmek için 4 harften oluşan ICAO kodu kullanılmaktadır.

2. İlk 2 harf Ayın Hangi gününde Güncelledigini belirtir.Geriye kalan 4 sayı ise Ayın o gününde en son ne zaman güncellendigini gösterir.Zulu zamana göre.

3. Burda Bize Rüzgar Bilgisini Vermektedir.İlk 3 Sayı bize Hangi dereceden rüzgarın estigini söylemektedir.Yani 340 Dereceden.Diger 2 sayı ise Bize Rüzgarın kaç knot estigini söylemektedir.

4. Burda bize Rüzgarın Degişken derecelerden Estigini göstermektedi.V harfi Veriable (degişken) oldugunu söylemektedir.

5. Burda Bize Görüş Mesafesini Söylemektedir.9999 ‘un anlamı bize Görüş 10 km ve üzeri oldugunu söylemektedir.

6. Burda bulut bilgisi verilmektedir.SCT’nin anlamı Scattered (3-4 oktas arası) 4000 feet.

7. Burda bize Hava sıcaklıgını ve çig noktası sıcaklıgını vermektedir.

8. Altimetre Degerini vermektedir.

9. NOSIG(NO SIGNIFICANT CHANCE) Önemli Bir degişiklik Beklenmiyor.


 93 
 : 23 Ocak 2016, 20:38:32 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: KAZIM ASLAN
güzel bilgiler Mehmet  okey

 94 
 : 22 Ocak 2016, 14:30:58 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Meydan Turu nedir ? Nasıl Yapılır ?  bacakları nelerdir ?

Traffic Patttern (Meydan Turu)

Meydan turu Havaalanı etrafında hayali bir dikdörtgen düşünürelerek yapılan tura ,meydan
turu adı verilir.Meydan Turu Standart ve Non-standart olmak üzere 2 çeşiti vardır.

Standart Traffic Pattern

Sol taraftan 90 derecelik dönüşlerle yapılan meydan turudur.Meydan turunda yüksekligimiz
AGL+1000 feet (above Ground Level) yer seviyesi+1000 feet olarak belirlenmiştir.




Non-Standart Traffic Pattern

Standart Traffic paternin aksina Meydanın Sol tarafından ,Meydan turu atmaya engel (dağlık arazi vb.) varsa Sag taraftan 90 derecelik dönüşlerle yapılan meydan turuna denir.Yükseklik AGL+1000 feet olarak belirlenmiştir.
Meydan




Meydan turu toplam olarak 5 bacaktan meydana gelir

.Upwind(Kalkış istikameti)

.Crosswind(rüzgar Yan bacak)

.Downwind(kalkış pistinin ters istikametinde olan bacak)

.Base Leg(Esas Bacak)

.Final(Son yaklaşma)

Upwind(Kalkış istikameti)
Kalkıştan sonra Rüzgar yan bacaga dönmeden önce yer +500 güvenli irtifaya tırmandıgımız bacaktır.Sonrasında 90 derece Sag/sol dönerek crosswind’e döneriz.

Crosswind(rüzgar Yan bacak)
Upwind yani Kalkış istikametinden sonra 90 derece sag/sol dönüp tırmanmaya devam edilen bacaktır.Sonrasında 90 derece dönülerek Kalkış pistinin ters istikameti olan Downwinde devam ederiz.

Downwind(kalkış pistinin ters istikametinde olan bacak)
Bu bacakta Meydan Turu irtifası alınmış olur pistin ters istikametinde gidilen bacaktır.Sag/sol
tarafa baktıgımızda kalktıgımız pistin 90 derece ile yanından gittigimizi görürür.Daha
sonrasında 90 derece dönülerek Base leg girilmiş olur.

Base Leg(Esas Bacak)
Downwinden sonra 90 derece dönülerek iniş pisti için alçalmaya geçilen bacaktır.Sonrasında
90 derece dönülerek Final için hazırlık yapılır.

Final(Son yaklaşma)
Base leg’den sonra 90 derece dönülerek Uygun irtifada Pistin karşılandıgı bacaktır. bu
bacağın sonunda iniş veya pas geçme gerçekleşir.

 95 
 : 22 Ocak 2016, 14:14:38 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC



Değerli Ivao Üyeleri,

Ukrayna divizyonuyla işbirliği yaparak sizlere çok eğleneceğinizi düşündüğümüz bir etkinlik hazırladık. Etkinliğimizde İstanbul Kiev arası karşılıklı uçuşlar yapılacaktır. Ukrayna divizyonunun üyeleri Kiev İstanbul, bizim üyelerimiz ise İstanbul Kiev arası uçuş yapacaktır. Uçan ve ATC açan tüm arkadaşlarımızın çok zevk alacağını düşünüyorum. Bence bu etkinliği kaçırmayın...

Yoğun trafikte uçmanın keyfine varmak isteyen herkes davetlidir.



Tarih:
29/01/2016
18 - 21 GMT

Rota:
İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı (LTBA) --->>> Kiev Borispol Uluslararası Havalimanı (UKBB)
MAKOL UN617 ODS T219 KONIP
Kiev Borispol Uluslararası Havalimanı (UKBB) --->>> İstanbul Atatürk Uluslararası Havalimanı (LTBA)
SULUM M856 GOBLI L919 BAGRI UT219 RIXEN L620 TETSA

Senaryo:
LTBA & UKBB

Chartlar:
LTBA & UKBB

 96 
 : 31 Aralık 2015, 10:14:32 
Başlatan DINCER DERI - Son mesaj Gönderen: TOLGA ELVEREN
abi 8 gb ram'im vardı 4 gb'si bozuldu. sanırım ondan ötürü böyle sorunlar doğdu. ram'i minimum 12 gb'ye çıkarıp bir de ssd almak gibi bir planım var. 20-25 fps sabit alsam benim için yeterli ama fps 15'in altına düşmüştü son zamanlarda. 5 senelik bilgisayar bakalım ne kadar daha idare edecek

 97 
 : 29 Aralık 2015, 12:28:18 
Başlatan DINCER DERI - Son mesaj Gönderen: KAZIM ASLAN
bir ram takiviyesi yap tamamdır tolga Gülümseme

 98 
 : 27 Aralık 2015, 22:05:05 
Başlatan DINCER DERI - Son mesaj Gönderen: TOLGA ELVEREN
Bende bilgisayarımdaki problemlerden ötürü giremiyorum. format atmam gerekiyor sanırım. fakat önce bilgisayarı güçlendirmem gerekli.

 99 
 : 26 Aralık 2015, 22:44:20 
Başlatan DINCER DERI - Son mesaj Gönderen: KAZIM ASLAN
selam dinçer hocam sende özlettin bekliyoruz en kısa zamanda  okey

 100 
 : 25 Aralık 2015, 12:32:12 
Başlatan DINCER DERI - Son mesaj Gönderen: DINCER DERI
Değerli Hocalarım merhaba.

Mayıs itibari ile ara vermek zorunda kaldığım uçuşlarımı ocak ayı itibari ile gerçekleştirmeye başlayacağım.Hepinizi çok özledim.Bu süre zarfında beklediğiniz için yönetime ayrıca teşekkürlerimi sunarım

Görüşmek üzere.

Dinçer Deri

Sayfa: 1 ... 8 9 [10]
Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Hell Theme Designed By [S.W.T]