Kullanıcı Adı Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

 

Sayfa: 1 ... 7 8 [9] 10
 81 
 : 28 Ocak 2016, 16:02:10 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Top Of Descent Hesaplama
Bildiğiniz Üzere Kullandığımız Medium tipi(A320,A321,B738,B739) ve Heavy tipi(B777,A330,A340)Tipi Uçakların FMC yada MCDU'da Alçalmaya Başlayacagımız noktayı Uçuş Bilgisayarı Otomatik olarak Yüksekligimize Göre hesaplamaktadır.Fakat Bunu Manuel Olarak Basit bir Matematik Yoluyla Nasıl hesaplayacagımıza Gelin göz atalım;

Öncelikle Alçalmalarda kullanılan  3'e 1 kuralı nedir ?

3-1 Kuralı



3-1 kuralı basit olarak  Her 3 mil'de 1000 feet (300metre) olarak ayarlanmış alçalma şeklidir.


Top Of Descent[/b]

Kısaca Meydana Yaklaşmaya başlamadan Önce Herhangi Bir Waypoint öncesi veya sonrası Alçalmaya başlıyacagımız Yerdir.




Hesaplaması ise




Altitude:(Cruise)Cruise Altitude(feet):alçalmaya başlamadan Öncei Cruise İrtifa

Altitude(fix):Planladıgımız Waypointte olmamız gereken irtifa.

Descent angle:Seçtigimiz Alçalma derecesi(3-1 kuralı için)3 derece


Örnek olarak:FL330 'da uçuyoruz.Diger Waypointte Olmamız gereken irtifamız ise FL120. Standart 3 derecelik açıyı kullanıyorz.

FL330'ı 330 olarak yazıyoruz,aynı şekilde FL120 'ı ise 120 olarak yazıyoruz.
daha sonra 330-120 çıkartıp 210 sonucunu buluyoruz.3 derecelik alçalma derecesi ile çıkan sonucu bölüyoruz.

210/3:70 çıkıyor.

FL120'da olmamız Gerek Waypointten 70 nm önce alçalmaya başlıyoruz

 82 
 : 28 Ocak 2016, 15:41:10 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Bilgiler için teşekkürler Mehmet hocam devamının hiç kesilmeden gelmesi dileği ile dönen göz
Sizler Yeterki İsteyin Ben sürekli Paylaşırım Gülümseme

 83 
 : 28 Ocak 2016, 14:08:07 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: DINCER DERI
Bilgiler için teşekkürler Mehmet hocam devamının hiç kesilmeden gelmesi dileği ile dönen göz

 84 
 : 28 Ocak 2016, 02:54:54 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
eline sağlık Mehmet güzel bilgiler.  okey
Sagol Abi Gülümseme

 85 
 : 28 Ocak 2016, 00:24:54 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: KAZIM ASLAN
eline sağlık Mehmet güzel bilgiler.  okey

 86 
 : 27 Ocak 2016, 18:02:24 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
MEA:(Minumum En Route Altitude):En Alçak Uçuş İrtifası ,Uçuşlar'da Airways ile Waypoint arasında giderken örn(UG80 BERGO) gibi etraftaki Daglık araziler baz alınarak belirlenmiş bir MEA Vardır.




MSA(Minumum Safe Altitude):Bir havaalanına yaklaşma yaparken Belirli bir Uçuş başı arasında (190 ve 360) etrafdaki 20 nm Araziler üstüne 1200 feet güvenli irtifa eklenerek Belirlenmiş İrtifadır.



Yukarıda Ki resimde Adana Vor'un 090 la 360 uçuş başı arasında VOR istasyonuna gelirken minumun düşeceginiz irtifa 3000 feet'dir.


MDA(Minumum Descent Altitude):Görerek Yaklaşmalar'da yada hassas olmayan yaklaşmalarda (VOR,NDB) Minumum Alçalacagımız irtadır.





DA(Decision Altitude):Hassas yaklaşma yaparken (ILS) Pist Görüşü Mevcut değilse ,ATC'den klerans gelmediği sürece yaklaşma yapabilecegimiz ve Pas geçme işlemini yapacağımız son irtifadır.


 87 
 : 27 Ocak 2016, 01:45:52 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Gander Oceanic FIR (CZQX) ve Shanwick FIR (EGGX), Kuzey Atlantik Okyanusu'nun 44° - 61° Kuzey (arti Gander FIR tarafinda kismen 64° Kuzey'e kadar) arasindaki enlemlerini kapsar. Bu hava sahasi sivil uçaklarin kismen düsmani gibidir çünkü bu sahada hiçbir kara tabanli navigasyon sistemi (VOR, NDB, ADF vs.) kullanilamaz.
Shanwick FIR, Avrupa'nin 30° Batisinda bulunan sahil kesimini kapsar. Bu hava sahasi A sinifina dâhil olup FL55'den FL660'a kadar uzanan dikey limitlere sahiptir. (FL55 alti G sinfina dâhil olup OCA, NOTA, SOTA ve BOTA kapsamindadir.)
Gander Oceanic FIR ise Newfoundland ve Labrador'un 30° Batisinda bulunan sahil seridini kapsar. Bu havasahasi A sinifina dâhil olup FL55'den FL660'a kadar uzanan dikey limitlere sahiptir. (Grönland'in güneyinde bulunan hava sahasida A sinifina dâhildir fakat bu sahanin dikey limitleri FL195 ve FL660 arasindadir.)

Shanwick FIR içerisinde bulunan trafikler, Prestwick, Iskoçya'da bulunan Shanwick Okyanusya Kontrol Merkezi (Shanwick Oceanic Control Centre) tarafindan kontrol edilir. Bu hava sahasinin ismi (Shanwick) aslinda Shannon ve Prestwick sehirlerinin bir kombinasyonudur. Hava sahasi üzerinde bulunan pilotlarla tüm iletisim Shannon, Irlanda'da bulunan Shanwick Radyo ile saglanir. Gander Okyanusya FIR içerisinde bulunan trafikler ise, Gander Okyanusya Kontrol Merkezi tarafindan radarsiz sekilde yönetilmektedir. Bu saha üzerindeki pilotlarla tüm iletisim Gander Radyosu tarafindan saglanir.

Sesli veya Yazılı Olarak Klerans İsteme
Random Route

N0450F330 SEBBY7 DAG DCT LAS KD45Q DVC DCT PWE DCT BDF DCT GIJ DCT CRL DCT DKK  DCT SYR TOPPS DCT  YYT  DCT NOVEP/M083F330 48N050W 49N040W 50N030W 50N20W LIMRI DCT XETBO/N0450F330 DCT EVRIN UL607 SPI UT180 PESOV T180 UNOKO UNOKO1B

Pilot: "Good evening Gander Center, Lufthansa 451"
ATC:  "Lufthansa 451, Gander Center, Good evening, pass your message"
Pilot:  "Lufthansa 451, requesting clearance to Frankfurt/Main via random route YYT,  NOVEP, 48 North 50 West, 49 North 40 West, 50 North 30 West, 52 North 20 West, LIMRI, XETBO, Flight Level 330, Mach .83. Estimating YYT at 1723z "
ATC:  "Lufthansa 451, roger, standby"
ATC:  "Lufthansa 451, clearance available, ready to copy"
Pilot: "Lufthansa 451, affirm"
ATC:  "Lufthansa 451, cleared to Frankfurt/Main via random route YYT,  NOVEP, 48 North 50 West, 49 North 40 West, 50 North 30 West, 52 North 20 West, LIMRI, XETBO, FL330, Mach .83, cross YYT not before 1730z"
Pilot:  "Lufthansa 451, cleared to Frankfurt/Main via random route YYT,  NOVEP, 48 North 50 West, 49 North 40 West, 50 North 30 West, 52 North 20 West, LIMRI, XETBO, FL330, Mach .83, crossing YYT not before 1730z "
ATC:  "Lufthansa 451, your readback is correct, return to previous frequency."


Yukarıdaki Konuşmaları kısa olarak özetlersek
Oceanic Hava Sahasına (Gander,Shanwick)okyanus giriş ve çıkış waypointleri Okyanus geçişlerinde kullandığımız Kordinatlar(45N050W) gibi geri okuma yaparız.Hızımızı Mach cinsinden ve uçuş seviyemizi , şuanda gitmekte oldugumuz waypointe olan varış süremizi(ZULU) raporluyoruz.Uçagın EFIS panelinde DATA'ya basarsanız Navigation Displayde waypointlerin üstünde varış süreleri Zulu cinsinden yazılı olacaktır.
NOT:Okyanus geçişlerinde Bir sonraki Waypointe varış sürecimizi Raporlayacagımız için.Gerçek Zamanla Uçmamız gerekmektedir.Yani Başlat-Tüm Programlar-İvap-İVAPv2 configurationdan Sol taraftaki bölümden Time Syncing den Tiki işaretlerleyin.FSX açıp ivapı başlatınca otomatik olarak Başladıgınız havaalimanın gerçek local saati ayarlanacaktır.

 88 
 : 25 Ocak 2016, 19:29:22 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Semi Circular Rules



Dünya genelinde kabul edilen yarım daire kuralı, uçuşun durumuna göre Doğu ve Batı olarak ikiye ayrılır:
  Uçuş başı 0° ile 179° arasında ise uçuş seviyesi tek olmalıdır.
 Uçuş başı 180° ile 359°arasında ise uçuş seviyesi çift olmalıdır.
 

Not:Türkiye havasahasında İSTANBUL-İZMİR,İZMİR-İSTANBUL uçuşlarında UG80 havayolunu kullanırken Semi Circular  Rules(Yarım Daire Kuralının)Tersi uygulanır.Örnek Olarak İstanbul –İzmir Uçuşumuzda Normalde İzmir Batımızda Kaldıgı için Çift Haneli(FL280-FL300) seviyelerde uçarız fakat UG80 yolunu kullandıgımızda Yarım Daire Kuralının Tam tersi olarak Uçuş yüksekligimiz Tek hane (FL290-FL310)  seviyelerinde uçarız.

Not2:Havayolunu kullandıgımız kelimenin Başında ‘U’ varsa , Uçuş yüksekligimiz FL280’den olmak zorundadır.Yani UG80,UL670,UM700 vs. gibi Upper(U) yolları kullanıyorsak Uçuş seviyemiz FL280 üstünde ve Semi Circular Rules’a uygun şekilde olmalıdır.

 89 
 : 25 Ocak 2016, 19:24:27 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
RVSM Havasahaları

RVSM(Reduced Vertical Seperation Minima)

Dikey Ayırma Minamasının Azaltılması
FL290 ve üzerinde karşılıklı rotalardan uçan uçaklar için kullanılar 2000 feetik ayrımın 1000 feet’e düşürülmesi kuralıdır.



Solda RVSM kabul edlimeden önceki 2000 feetlik ayrım
Sağda RVSM kabul edildikten sonra 1000 feetlik ayrım

 90 
 : 25 Ocak 2016, 02:02:41 
Başlatan MERT AKCAKAYA - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC


Kazım Abi İle Dalaman-Adana Uçuşumuz.

Sayfa: 1 ... 7 8 [9] 10
Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Hell Theme Designed By [S.W.T]