Kullanıcı Adı Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

 

Sayfa: 1 ... 6 7 [8] 9 10
 71 
 : 12 Şubat 2016, 19:23:55 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
15 şubat pazartesi günü yerel saatle 21:00 LTBA İstanbul Atatürk  havalimanında Mehmet Kılıç tarafından ADC Pratik sınavım yapılacaktır. Bildiğiniz gibi sınavın başarılı olabilmesi için VFR ve IFR trafiklere ihtiyacım olacak. Şimdiden Teşekkür ederim

Sınav Bilgileri
Yer:İstanbul Atatürk Havaalanı
Gün15.02.2016
Saat:21.00 Yerel

 72 
 : 04 Şubat 2016, 23:11:18 
Başlatan HALIL IPEK - Son mesaj Gönderen: HALIL IPEK
recorder 'ı çalıştırdığımda söyle bir hata alıyorum "unhandled exception has occurred in your application if you click continue the application will..." sanırım net frame ile ilgili silip yeniden yükledim ama sorun değişmedi.(Net Frame versiyonu 4.5.2) Cont' a basılsa da recorder çalışmıyor aynı hatayı verip duruyor.


 73 
 : 02 Şubat 2016, 15:54:13 
Başlatan KAZIM ASLAN - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Harikasın Kazım Abi  dönen göz

 74 
 : 02 Şubat 2016, 02:36:26 
Başlatan KAZIM ASLAN - Son mesaj Gönderen: KAZIM ASLAN
                                         
                                                   MİKRO PATLAMA     
                                                           Tanım
Mikro patlama, bir bölgedeki aşırı soğumuş ve alçalan havanın yere çarpmasının ardından çok
şiddetli rüzgarlar üreterek bütün yönlere dağılmasıyla meydana gelir. Aşağı yönlü olan bir
hava patlamasının çapının 4km veya daha az olduğu durum genellikle bir mikro patlama
olarak değerlendirilir.

Kümülonimbus (CB) bulutları olgunlaşmış bulutlar olduğu için genellikle yağmur, dolu veya
buhar şeklinde, aşırı şiddette aşağı yönlü akımlar meydana gelir. Bu aşağı yönlü akımlar,
dakikada 6000 feet hızda olabilir. Mikropatlama olduğunda yer yüzeyine şiddetli bir şekilde
çarpan hava akımı, dışarıya doğru yatay biçimde dağılır.



Mikro patlamalar, uçaklar için düşük seviyelerde özellikle de iniş ve kalkış aşamasında
tehlike yaratır. Bir mikro patlamaya giren uçağın pilotu, kafa rüzgarına maruz kalınacağından
dolayı öncelikli olarak uçağın IAS’ini artırır. Yaklaşma safhasında, bu hızda uçmaya çalışan
uçağın gücü pilot tarafından azaltılmaya çalışılabilir. Bu çok tehlikelidir. Çünkü mikro
patlamanın içerisinden geçen uçağa kuyruk rüzgarı olarak etki eden hava akımı, uçağın
kaldırma kuvvetini ortadan kaldırır. Mikro patlama içindeki şiddetli aşağı yönlü hava akımı,
bir uçağın yere kadar yaklaşmasına veya en azından yüksek oranda irtifa kaybetmesine neden
olacak şekilde yeterli güce sahip olabilir. Kuyruk rüzgarı ile karşılaşan bir uçakta devam eden performans azalması, irtifada müteakip düşüşlere sebep olabilir ve uçağın stall olmasına neden olacak yeterlilikte olabilir. Bir mikro patlamayla karşılaşan uçak için tek kaçış yolu dümdüz uçmak olmalıdır. Dönüşlü uçuşlar uçağın kuyruk rüzgarı ile karşılaşmasına neden olacak ve uçak, tutunma hızını artırarak durumunu muhtemelen daha da kötüleştirecektir.

                                                        Bir Örnek   

Son yaklaşmadaki bir uçağın kuvvetli kafa rüzgarıyla ve devamında irtifa kaybettirici aşağı yönlü bir hava akımıyla karşılaştığını düşünelim. Pas geçmeyi seçen pilot, iniş takımlarını kapayarak uçağı hızlandırmak için güç verir. Ancak, bu gücün motorlara iletilmesi zaman alır, uçak irtifa kaybetmeye devam eder ve kaldırma kuvvetini ortadan kaldırıcı kuyruk rüzgarı ile karşılaşır. Uçak yere çarpabilir ve kaza kırım yaşanabilir.


                                                  Alınacak Önlemler   

Bir mikro patlamayı tespit etmek kolay iş değildir. Genellikle belirli bir bölgeyi etkiler. Eğer mikro patlamayı oluşturan hava özellikleri yere düşmeden buharlaşma şeklinde (Virga) oluyorsa herhangi bir şiddetli yağmur ya da dolu görülmez.
Fırtınalı bölgelerdeki birçok havaalanında wind shear tespit eden sistemler bulunmaktadır. Bu sistemler ancak yer seviyesinde meydana gelen wind shear’ları tespit edebilmektedir.
Ayrıca birçok modern uçakta (B777 gibi) wind shear uyarı sistemi bulunmaktadır. Bu sistemler kısa mesafede tespit yapabilmekte ve uçağın önündeki su ve buz parçacıklarını tespit ederek çalışmaktadırlar. Bu sebeple kuru hava koşullarında çalışamamaktadırlar.


alıntı: dhmi.gov.tr

 75 
 : 28 Ocak 2016, 23:23:05 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
schöönn  okey
это не имеет значения Gülümseme

 76 
 : 28 Ocak 2016, 22:32:35 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: KAZIM ASLAN
schöönn  okey

 77 
 : 28 Ocak 2016, 20:57:07 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Gönder gelsin hocam sıkıntı yok.Herkesin ara ara bakması gereken konular. Eğitime devam Gülümseme
  Gülümseme Gülümseme Sırıt

 78 
 : 28 Ocak 2016, 19:56:32 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: DINCER DERI
Gönder gelsin hocam sıkıntı yok.Herkesin ara ara bakması gereken konular. Eğitime devam Gülümseme

 79 
 : 28 Ocak 2016, 19:36:57 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: MEHMET DINC
Harikasınız hocam.Çok faydalı verdiğiniz bilgiler
Çogu zaman VFR uçuyorsun Senin işine cok yarayacaktır abi  Sırıt

 80 
 : 28 Ocak 2016, 18:51:12 
Başlatan MEHMET DINC - Son mesaj Gönderen: DINCER DERI
Harikasınız hocam.Çok faydalı verdiğiniz bilgiler

Sayfa: 1 ... 6 7 [8] 9 10
Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
Hell Theme Designed By [S.W.T]